reklama

27 sierpnia 2018

Odblaski to nie obciach (zdjęcia)

Odblaski to nie obciach (zdjęcia)

Piesi czy rowerzyści nie powinni mówić, że noszenie odblasków nie pasuje im do ubioru lub jest niemodne. Muszą się przekonać, że to sposób na bycie widocznym na drodze. 

Leszno włączyło się w akcję Odblask to nie obciach.

- Mówimy odblaski, myślimy dzieci. Życie pokazuje, że częściej użytkownikami dróg są dorośli. Muszą się przekonać, że warto nosić odblaski - na konferencji prasowej promującej akcję mówił jej inicjator i organizator, Sławomir Piotrowski z Bydgoszczy. - Bezpieczeństwo nie ma granic, wszyscy powinniśmy o nie dbać.

Partnerem akcji jest Miejski Zakład Komunikacji, który na 6 miesięcy udostępnił autobus, by na nim promować hasło Odblask to nie obciach. A że autobus porusza się nie tylko po drogach Leszna, a także powiatu leszczyńskiego, to zwiększy zasięg kampanii.

- Włączyliśmy się w akcję, bo zależy nam, by nasz klient był bezpieczny i dobrze widoczny na  przystanku autobusowym i kiedy porusza się po drogach - podkreślał Jacek Domagała, dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji.

Autobus na potrzeby kampanii został udostępniony na pół roku.

Dominik Sadowski, zastępca komendanta Straży Miejskiej mówił:
- Słyszymy od mieszkańców, że odblaski nie pasują do ubioru albo są niemodne.

S. Piotrowski z Bydgoszczy potwierdził to dodając:

- Jedna z pań powiedziała mi kiedyś, że odblaski ją pogrubiają.

Bronienie się przed noszeniem odblasków może mieć poważne konsekwencje, na co uwagę zwrócili żużlowcy Unii Leszno, Janusz Kołodziej i Jarosław Hampel.

- Mogą być różne warunki atmosferyczne, a odblask może uratować życie. Jesteśmy jak najbardziej za ich noszeniem - mówił ten pierwszy.

- Odblask to nie obciach, to nasze bezpieczeństwo, zdrowie i życie - dodał J. Hampel.

Jak widoczna jest osoba ubrana w odblaski, a jak ta, która się porusza bez nich, można się było przekonać spoglądając w wizier specjalnej tuby.

Organizatorem akcji Odblask to nie obciach jest Grupa Sławek & Przyjaciele, a partnerami są Urząd Miasta, Miejski Zakład Komunikacji, Straż Miejska, Unia Leszno, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Starostwo Powiatowe i  Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. w Lesznie. Kampanię wspierają firmy, a także Gazeta ABC.

(jrs)

Fot. Justyna Rutecka-Siadek